Siiditrükk
SIIDITRÜKK – mis see on ja millal kasutada
Äri- ja reklaamriideid saab kaunistada logode, sõnumite või piltidega, kasutades erinevaid tehnoloogiaid. Siiditrükk on trükitehnoloogia, kus soovitav disain kantakse edasisele pinnale läbi pingutatud kanga/võrgu, kus disainiosa on siidvõrgus avatud, ülejäänud augud aga kaetud. Värvi tõmbamiseks ja üleliigse värvi eemaldamiseks kasutatakse raaklit (liistnuga, mida kasutatakse üleliigse vedela materjali eemaldamiseks tasapinnalt). Algselt kasutati siiditrüki puhul võrguks siidi ja üleliigsete võrguaukude blokeerimiseks vaha, kuid tänapäeval on kasutusel plastik- ja metallvõrgud. Värvi blokeerimiseks kasutatakse tänapäeval erinevaid valgustundlikke lahendusi.
Siiditrükki võib kasutada väga paljude erinevate materjalide puhul – tekstiilitooted (t-särgid, pusad, jakid jne.), keebismaterjalid, papid, plastikud, alumiinium, puit.
Millal siiditrükk on sobilik?
Siiditrükk on eelkõige sobilik keskmiste ja suuremate koguste puhul ja kasutada igat tüüpi kujunduste (pildid, tekst, logod jne.) trükkimiseks ning tulemus on väga hea kvaliteediga ning vastupidav korduvale pesemisele. Soovitame pesta pahempidi pööratult.
Kuidas siiditrükk töötab?
Trüki puhul tuleb kindlasti silmas pidada, et iga trükitava värvi kohta valmistatakse eraldi trükiraam. Mida rohkem värve, seda suuremad on ettevalmistuskulud. Siiditrüki puhul pakume trükiseid kuni 8 värvi, värvid segatakse kokku Pantone Matching System (PMS) värvikaardi alusel. Kui PMS värvikood ei ole täpselt teada, siis teisendatakse värvid automaatselt või silma järgi, kooskõlastades kliendiga, kuid sellisel juhul ei pruugi lõpptulemus 100% ühtida algsele.
Peale kujunduse kinnitamist eraldatakse värvid, valmistatakse trükikiled, mis valgustatakse siiditrükiraamile, iga värv trükitakse eraldi. Värvi püsivus ja pesukestvus saavutatakse spetsiaalses tunnelkuivatis ehk teisisõnu „ahjus“.
Seega siiditrüki hinna määrab trükitava logo/pildi värvide arv ja toodete kogus. Mida suurem kogus, seda odavam on ühe tooteühiku valmimise hind.